ســــــلوکـــــ

نه سازش نه تسلیم .....یار ولایت هستیم

ســــــلوکـــــ

نه سازش نه تسلیم .....یار ولایت هستیم

ســــــلوکـــــ

نلرزد دل ما ز تحدید و تحریم
ره ما حماسه ست نه سازش نه تسلیم

پیام های کوتاه
نویسندگان

خطاب به سید احمد آقا نتیجه امام...

شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۲ ب.ظ


عکس بالا از اینستاگرام سید احمد خمینی _نتیجه امام (رحمه الله) _به آدرس https://instagram.com/ahmadkhomeini/ انتخاب شده ، که با عکس هایی که پیش از این در صفحه اش دیده بودم تفاوت داشت 


متن زیر هم با همان عکس منتشر شده بود :

تیلیغ((البته درستش تبلیغه)) یکى از سنت هاى رایج در حوزه هاى علمیه هست و معمولا طلاب از سال هاى اولیه ى تحصیل پس از آنکه مقدارى با معارف اسلامى آشنا شدند در ایام ماه رمضان و روزهاى ماه محرم و صفر براى تبلیغ به شهرها و روستاها مى روند . امسال توفیق شد من هم براى چند شبى به این مهم اقدام کنم و براى این کار بطور غیررسمى ملبس شوم و مهمان اهالى خونگرم یکى از روستاهاى شمالى کشور باشم . البته بنا نداشتم تا ملبس شدن رسمى عکسى و یا مطلبى در این مورد از خودم انتشار دهم ولى امروز با دیدن عکس خودم که چندین جا پخش شده ، خودم رو موظف به دادن توضیحات در این خصوص دانستم




چند تا نکته به نظرم رسید گفتم با شما درمیون بذارم :

نکته اول رو در بالا بهش اشاره کردم _ تفاوت عکس های قبلی با عکس فعلی _

نکته دوم اینکه ایشون معارف اسلامی رو به کدوم شیوه ، (شیوه پدر یا پدر بزرگ ) می خوان به اهالی خونگرم روستاهای شمال کشور ارائه بدن ؟!!

        - اگه می خواهن به روش فکری پدربزرگشان _ حجت الاسلام سید احمد خمینی آفازاده حضرت امام _ که دنباله رو           خود امام و اندیشه های امام بود تبلیغ کنند خدا خیرشان دهاد ما هم ایشون رو دعا می کنیم.

    اما

        - اگه می خوان راه پدر رو پیش بگیرن براشون چند توصیه دارم  .    


توصیه اول : شناخت اندیشه های امام .

  در اینجا هفت اصل از اندیشه های امام خمینی (ره) در کلام حضرت آقا رو بیان می کنم :

  1. تکیه بر وحدت ملی (توجه به توطئه های تفرقه افکن چه در زمینه مذهب چه در زمینه قومیت)
  2. حمایت از محرومان و مستضعفان و مخالفت با خوی کاخ نشینی
  3. اعتقاد به اراده مردم و نیروی مردم و مخالفت با تمرکز های دولتی ( برای مثال اعتماد به مردم در انتخابات)
  4. اعتماد به وعده الهی و بی اعتمادی به قدرت های مستکبر و زورگوی جهانی
  5. ثبات اسلام محمدی و نفی اسلام آمریکایی
  6. مخالفت با جبهه قلدران بین المللی و مستکبران (امام با مستکبرین سر آشتی نداشت ، واژه «شیطان بزرگ» ابداع عجیبی از سوی امام بود)
  7. اعتماد به اراده ملی و رد سلطه پذیری (استقلال یعنی آزادی در مقیاس یک ملت ، اینی که بعضی در زبان یا در شعار ، دنبال آزادی های فردی باشند ، اما علیه استقلال کشور حرف بزنند، این یک تناقض است )

توصیه دوم: شناخت الگو مناسب 

 یک الگوی مناسب از نظر قرآن و ائمه (علیهم السلام) ویژگی های زیر را دارد : 1

  1. به کل عالم رویکردتوحیدی دارد(وَسِعَ کُرسیُّهُ السَّمواتِ و الارض».  اول و آخر، و ظاهر و باطن این عالم خداست)(«و ما رَمَیتَ إذ رَمَیت و لکنَّ اللهَ رَمَی» یعنی ای پیامبر، در جنگ بدر، این تو نبودی که به صورت انبوه کافرانِ تا دندان مسلح خاک و سنگ انداختی و آنها را زمین گیر کردی، بلکه این خداوند بود که خاک و سنگ به صورت آنها انداخت! )
  2. نُؤمِنُ بِبَعضٍ و نَکفُرُ بِبَعضٍ، نیست : (دین یک مجموعه منسجم و به هم پیوسته است و لازمه تسلیم شدن در برابر آن ، پذیرش و عمل همه آن است نه بخشی از آن )
  3. باولایت پیوندناگسستنی دارند: (« المُتِقَدِم لَهُم مارق و المُتِأخِّرُ عنهُم زاهق و الّلازمُ لهُم لاحِق» یعنی : هر کس بر آنها پیشی بگیرد از دین خدا خارج شده، هر کس از آنها عقب بماند هلاک شده و هر کس همراه آنها باشد، به آنان ملحق شده است )
  4. درباره حق مردد و دودل نیست 
  5. مرز جبهه حق و باطل را کم نمی کند
  6. با دشمن و دوست دشمن،دوستی نمی کند : ( «أشدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» )
  7. از رفاه زدگی و تجمل گرایی گریزان است : ( امیرالمؤمنین (ع):«دنیا در نظر خردمندان، چونان سایه ای است که هنوز گسترش نیافته کوتاه می گردد و هنوز فزونی نیافته، کاهش می باید»
  8. خود را همراه و همدم مستضعفین و پابرهنگان می داند
  9. قدرت را امانتی برای اداره صحیح جامعه و اصلاح امور می داند  
  10. از جولان و قدرت نمایی دشمن هراسی به دل راه نمی دهد : («فَلا یَغرُرکَ تَقَلُّبُهُم فِی البِلاد» )
  11. و ...

کلام آخر 2

آیات مربوط به قیامت خیلی تکان‌دهنده است. من پیشنهاد میکنم هر کدام به تنهایی آیات قیامت را مرور کنیم؛ چون به آن احتیاج داریم. این دیگر از چیزهایی نیست که انسان بتواند آن را ثبت کند و آمار بدهد. صدها آیه در قرآن درباره‌ی قیامت وجود دارد؛ هم بشارتهای قیامت هست، هم تهدیدهای آن؛ هر دو تکان‌دهنده است. بشارتهای قرآن هم تکان‌دهنده و جذاب و شوق‌آفرین است؛ تهدیدهای قرآنی هم تکان‌دهنده است و دل انسان را آب میکند. «یبصّرونهم یودّ المجرم لو یفتدی من عذاب یومئذ ببنیه و صاحبته و اخیه و فصیلته الّتی تؤویه و من فی الأرض جمیعا ثمّ ینجیه»؛ مجرم از شدت عذاب الهی آرزو میکند که بتواند فرزند خودش را فدا کند تا نجات پیدا کند؛ عزیزان خودش و همه‌ی انسانهای روی زمین را قربانی کند تا از عذاب نجات پیدا کند؛ اما نمیتواند. عذاب الهی است، شوخی که نیست؛ «کلّا انّها لظی. نزّاعة للشوی. تدعو من ادبر و تولّی. و جمع فاوعی».

امام سجاد (سلام‌اللَّه‌علیه) در دعای ابوحمزه - که دعای خیلی با حال و خوبی است - ترس از قیامت را تشریح میکنند: «ابکی لخروجی عن قبری عریانا ذلیلا حاملا ثقلی علی ظهری»؛ امروز میگریم برای وقتی که عریان و ذلیل و بار سنگین عمل بر دوشم از قبر بیرون میآیم. «انظر مرّة عن یمینی و اخری عن شمالی اذ الخلائق فی شأن غیر شأنی لکلّ امرء منهم یومئذ شأن یغنیه وجوه یومئذ مسفرة ضاحکة مستبشرة»؛ یک عده چهره‌هاشان خندان است و خوشنود و خوشحال و سربلندند. اینها چه کسانی هستند؟ کسانی هستند که در دنیا از پل صراطی که حقیقت و باطن‌اش در آن‌جاست و مثال آن در این‌جاست، توانسته‌اند رد شوند. این پل صراط، پل عبودیت، پل تقوا و پل پرهیزگاری است؛ «و ان اعبدونی هذا صراط مستقیم»؛ صراط این دنیا، همان صراط روی جهنم است. «انّک علی صراط مستقیم»ی که به پیغمبر میفرماید، یا «ان اعبدونی هذا صراط مستقیم»، همان صراط روی جهنم است. اگر این‌جا ما توانستیم از این صراط، درست، با دقت و بدون لغزش عبور کنیم، گذر از آن صراط آسان‌ترین کار است؛ مثل مؤمنین که مانند برق عبور میکنند. «انّ الّذین سبقت لهم منّا الحسنی اولئک عنها مبعدون لا یسمعون حسیسها»؛ اصلاً اینها همهمه‌ی جهنم را هم نمیشنوند؛ «و هم فی ما اشتهت انفسهم خالدون لا یحزنهم الفزع الاکبر». فزع اکبر، یعنی دشوارترین ترسی که ممکن است برای انسان پیش بیاید. مؤمنین با همین ابعاد جسمانی و روحانی و نفسانی، فزع عظیمی که در آن‌جاست، «لا یحزنهم الفزع الاکبر»؛ اینها را محزون و اندوهگین نمیکند؛ اینها از این صراط عبور کرده‌اند.

برادران و خواهران عزیز! این صراط برای من و شما خیلی حساس است. ما مسؤولیم.

 نویسنده: یک دانشجو


1- جهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی در بیان حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی

2- بیانات امام خامنه ای در دیدار کارگزاران نظام 1383/08/06

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی